T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BEYLİKDÜZÜ - Beylikdüzü Mehmet Gesoğlu İlkokulu

Haberler

Nis

 

Değerli Meslektaşlarım, Kıymetli Velilerim ve Sevgili Öğrencilerim

 

Bayramlar, toplumsal huzur ve mutluluğumuzu perçinleyen, kardeşlik bağlarımızı güçlendiren, birlik ve beraberliğimizi artırmaya vesile olan özel günlerdir. Bugünlerde, ülkemizde iki önemli bayramı bir arada kutluyoruz: Ramazan Bayramı ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı.

Sevgi, kardeşlik, hoşgörü, paylaşma, kaynaşma ve yardımlaşma günü olan, toplumsal birlikteliği sağlayan değerlerin hatırlandığı, güzelliklerin ve iyiliklerin yoğun olarak yaşandığı Ramazan Bayramı'nı hep birlikte karşılamanın mutluluğu içindeyiz. Bu vesileyle, bütün milletimizin Ramazan Bayramı'nı en içten dileklerimle kutlarım.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı çocuklarımızın bayramı olarak kutlanır. Bu özel gün, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılış yıl dönümüdür. Geleceğimiz olan çocuklarımızın değerini vurgular. Bu vesileyle de tüm çocuklarımızın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı kutluyorum.

Ülkemiz son zamanlarda depremlerle mücadele etmek zorunda olan bir ülke olduğundan, depremden etkilenen insanlara barınma, gıda, su ve tıbbi yardım sağlamak, yardım etmek ve onları desteklemek hepimizin görevidir.

Okulumuz bu konuya kayıtsız kalmamış ve kardeş okul olan Kahramanmaraş, Çağlayancerit, Düzbağ Cumhuriyet İlkokulu’na bayram münasebetiyle onların acılarını hafifletmek, yüzlerindeki tatlı mutluluğun sebebi olabilmek adına çaba göstermiş, maddi manevi yardımlarla depremden etkilenen çocuklarımızı destekleyen herkese sonsuz teşekkürlerimi sunuyor, duyarlılık gösteren değerli meslektaşlarım, kıymetli velilerim ve sevgili öğrencilerimi takdir ediyor ve hepinize  mutlu bayramlar diliyorum.

 

 

İsmail Başaran KURT
       Okul Müdürü

Kas

 

Değerli Öğretmen Arkadaşlarım ve Sevgili Öğrencilerim, 24 Kasım

Öğretmenler Günü hepimize kutlu olsun. Başöğretmen Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü rahmetle anıyorum. Ruhu şad olsun... Bunun yanında İnsanlığı aydınlatmak için bu meslek uğruna can veren değerli meslektaşlarımı da rahmetle anıyorum... Bir Çin atasözü der ki : "Bir yıl sonrasını düşünüyorsan tohum saç, on yıl sonrasını düşünüyorsan fidan dik ama yüz yıl sonrasını düşünüyorsan insan yetiştir."İnsan yetiştirme sanatının baş mimarları, değerli arkadaşlarım günümüz yeniden kutlu olsun.

 

 Dünyanın güneşe, yağmura nasıl ihtiyacı varsa insanlığın da öğretmene en az o kadar ihtiyacı vardır... Sevginin, fedakarlığın, çilenin, bilginin, geleceğin toplandığı bir kandildir öğretmen... Öğrencisine bir harf öğretmek için çırpınan, çırpındıkça kendisini yıpratan ve "Ömrüm öğrencilerime feda olsun." diyen vefa abidesidir öğretmen... Haritada bile bulamayacağımız köylerde elinde tebeşiriyle gül bahçesi çizen ve taze yüreklere gül serpen bahçıvandır öğretmen... Kocaman gönlü sevda dolu, umut dolu, samimiyet dolu olan ve öğrencilerinden anne baba şefkatini esirgemeyen duygu işçisidir öğretmen...

 

 Eğitimde feda edilecek hiçbir fert yoktur, diyerek hiçbir öğrencisini birbirinden ayırmayan adaletin sevdalısıdır öğretmen. Nurettin Topçu’nun "Tahammülsüzlüğün ve şikayetin başladığı yerde öğretmenlik davası biter." sözünü asla göz ardı etmeyip yüz yılda geçse bir öğrencisine "of" bile demeyen sevgi yumağıdır öğretmen. Olur ya insan hali... Öğrencilerinin incindiği zannına kapılırsa, minik yavrularının üzüldüğünü hissedip onların gönlünü almayı bir saniye bile geciktirmeyen ve "Acaba kırdım mı?" diye pişmanlık duyan, yüreği titreyen bir gönül eridir öğretmen… Tecrübesiyle, bilgisiyle ve çeşitli donanımıyla öğrencisine, topluma, memleketine güven veren sigortadır öğretmen...

 

 Çeşitli sıkıntılar yaşayan, ciğeri yanan, dağ başı yalnızlığı yaşayan ve bunu hiçbir şekilde öğrencisine yansıtmayan sabır taşıdır öğretmen... Sizler Atatürk'ün "Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir..." sözüne muhatap olmuş eşsiz birer kahramansınız.

 

Sizlerin değerini anlatmaya zaman yetmez. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.

 

 

 

İsmail Başaran KURT
       Okul Müdürü

 

 

Ekm

Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ün önderliğinde büyük Türk Milleti'nin kanı, canı ve sonsuz emekleriyle kurulan Cumhuriyetimizi, tüm değerleriyle sonsuza kadar yaşatmak hepimizin vazgeçilmez ortak sorumluluğudur. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramınız Kutlu Olsun...

 

                                                                              İ. Başaran KURT
                                                                                Okul Müdürü

                                                                                  

Tem

Bayram dostluğu, sevigiyi ve geleceği paylaşmaktır. Aşımızı, ekmeğimizi, soframızı paylaşmaktır.
Birlik ve beraberliğimizi, kardeşlik ve dostluğumuzu en sıcak şekilde hissedeceğiniz bir Kurban Bayramı dilerim.
Mutlu Bayramlar...

May

Herkese sağlıklı, huzurlu ve sevdikleri ile geçireceği, mutlu yarınları müjdeleyen bir bayram olmasını diler, başta öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve velilerimiz olmak üzere herkesin Ramazan Bayramını kutlarım.

Nis

Geleceğimizi temsil eden çocuklarımız, geçmişten aldıkları güçle milletimizin yarınlarını şekillendireceklerdir. 
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız kutlu olsun...

İsmail Başaran KURT 

Şbt

✨‍‍ #VeliAkademileri ✨
Okuma Kültürü Eğitim Semineri

️16 Şubat Çarşamba
⏰ 20.30

Konuğumuz
‍Erdoğan ERGİN
  Eğitim Uzmanı

@istanbulilmem
@veliakademileri
@Yafesbakirci @Beylikduzu_mem

Ock

Ülkemizi yarınlara taşıyacak olan öğrencilerimizi ve onlarıhayata hazırlayan kıymetli öğretmenlerimizi tebrik ediyor, mutlu ve huzurlu bir yarıyıl tatili geçirmelerini diliyorum.

İ.BAŞARAN KURT

Okul Müdürü

Ock

2022 İstanbul Geneli Süreç İzleme Uygulaması Nedir? Süreç odaklı ölçme ve değerlendirme sistemi; öğrencinin ne kadar bildiğini değil, neleri öğrenip neleri öğrenemediğini teşhis eden ve öğrenme eksiklerini gidermek için iyileştirme süreci hazırlayan sistemdir. Süreç odaklı değerlendirmede tek amaç öğrencileri notla değerlendirmek değil; öğrenenlerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak tamamlamaları gereken eksiklikler konusunda hem öğretmene hem de öğrenciye dönüt vermek, öğrencilerin süreç içerisindeki ilerleme aşamalarını görmelerini sağlamaktır.

Süreç İzleme Uygulamasını Neden Yapıyoruz? Ölçme ve değerlendirme çalışmaları öğrenme sürecinin vazgeçilmez parçalarından biridir. Öğrencilerin eğitim programlarında belirtilen kazanımlara ve hedeflere ne derecede ulaştığının tespiti ölçme ve değerlendirme çalışmaları ile mümkün olmaktadır. Öğrenme sürecinin farklı aşamalarında (öncesinde, sırasında ve sonrasında) öğrencilerin ne bildiklerini, neler anladıklarını, neler yapabileceklerini belirleyerek süreç içerisinde öğrenme eksikliklerinin telafi edilip öğretme-öğrenme süreçlerinin niteliğini arttırma amacıyla İstanbul genelinde Süreç İzleme Uygulaması yapılacaktır. Uygulama ile öğretmenlerin eğitim sürecini sağlıklı planlamalarını kolaylaştıracak veriler ve dönütler sağlanacaktır.

Süreç İzleme Uygulaması Nasıl Uygulanacaktır? 
EBA platformu üzerinden okul idaresi öğrencilerimizle paylaşacaktır.

Ock

Bilim ve sanat merkezlerine öğrenci tanılama sürecine ilişkin işlemler; 1, 2, 3 ve 4. sınıf seviyelerinde sınıf öğretmenleri tarafından yetenek alanlarına göre aday gösterilen öğrenciler arasından yapılacak. Öğrencilerin yetenek alanlarına göre aday gösterilme işlemleri 10-21 Ocak 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.

19 Şubat-8 Mayıs 2022 tarihleri arasında öğrenciler yetenek alanlarına göre değerlendirmeye alınacak. Kayıt hakkı kazanan öğrenciler, 19 Ağustos'ta ilan edilecek.

 Başvuru kılavuzu için tıklayınız

Aday gösterme süreci okul yönlendirme komisyonları tarafından yürütülecektir.

Okul yönlendirme komisyonu; okul müdürü başkanlığında müdür yardımcısı, rehber öğretmen/psikolojik danışman olarak görev yapan öğretmenlerin tamamı ve her sınıf seviyesinden okul müdürünün belirleyeceği en az bir sınıf öğretmeninden oluşturulacaktır. Komisyonda yer alma şartlarını sağlayan üyelerden herhangi birinin bulunmadığı durumlarda mevcut üyeler ile komisyon oluşturulacaktır.

Her okulda her sınıf düzeyinde her bir yetenek alanı için öğrenci sayısının en fazla %20'si aday gösterilebilecektir. Bir öğrenci en fazla iki yetenek alanından aday gösterilebilecektir. Sınıf öğretmenleri tarafından önerilen öğrenciler için; EK 1 Gözlem Formu'nun çıktısı doldurularak okul yönlendirme komisyonuna teslim edilecektir.

Komisyon tarafından okulun aday göstereceği öğrencilerin ilgili öğretmenlere tebliğ edilmesi sonrasında gözlem formları sınıf öğretmenleri tarafından MEBBİS/e-Okul Yönetim Bilgi Sistemleri Modülüne işlenecektir.

Okul yönlendirme komisyonunun görevleri:

a)Sınıf öğretmeni tarafından önerilen öğrenci/öğrencilerin gözlem formlarını değerlendirerek aday gösterilecek öğrencileri belirlemek,

b)Aday gösterilecek öğrencilerin sınıf bazlı listelerini ilgili sınıf öğretmenlerine tebliğ etmek,

c)Aday gösterilen öğrenci bilgilerini kontrol etmek ve varsa gerekli düzeltme işlemlerini gerçekleştirmek,

 ç)Resim ve müzik yetenek alanları ön değerlendirme uygulamalarında gerekli ortamı sağlamaktır.

Aday gösterilen öğrenci bilgilerinde bir değişiklik olması durumunda gerekli düzeltme işlemleri gözlem formlarının doldurulma süresi içerisinde okul yönlendirme komisyonlarınca yapılacaktır. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerden, "total görme engelli" olup durumlarını Sağlık Bakanlığı'nın rapor vermeye yetkili hastanelerinden alınan sağlık kurulu raporları ile belgeleyenler dışında aday gösterilmiş öğrencilerin tamamı ön değerlendirme sürecine katılacaklardır.

Tem